Sabarlah Sayangku

Bismillahirahamanirahim.

   Saya mendapat panggilan darinya lewat semalam. Agak terkejut juga, kerana kami jarang berhubung, melainkan hal-hal yang penting dan di saat rindu mengamit. Dia sebagai mahasiswa undang-undang dan saya sebagai mahasiswa ilmu wahyu, masing-masing punya komitmen yang tersendiri, kerna itu kami saling memahami. Saat, saya menjawab panggilannya, saya mendapat khabar yang mengejutkan. Allah, ujian yang sama tertimpa di saat selusuran kami di Taman Maahadi terusan memburunya.

Saya mengerti akan bebenan rasa yang memberat di sukmanya. Saya juga amat mengerti sekali kondisinya. Andai saja, saya bisa berada di sampingnya, pasti saya akan memeluknya, membiarkan dia menangis dalam pelukan saya dan mengesat air matanya.

Kehidupan saya, berlegar dengan insan-insan yang tabah. Dia adalah antara mereka yang tabah. Allah pasti mencipta sesuatu yang hebat buatnya… saya yakin… yakin sekali!

Buat dirinya,
Saya tahu dia juga tahu, Allah tidak akan menguji kecuali buat hambanya yang mampu. Meski akal fikir dan rasa sudah terlalu berat membebani semua ini, bertahun-tahun lamanya mendepani hal yang sama, namun, teruskanlah bernafas dengan kesabaran. Allah pasti tuntuni dirimu sayang…

Setiap kita, punya ujian hidup sendiri. Allah itu Maha mengetahui dan dekat sekali dengan hambanya. Sama-samalah kita mengadu kepadanya.

Yakin dan pasti. Allah itu mendengar luahan hati kita. Pasti Ketenangan kan menyusup dalam hidup.

Sabarlah sayangku…

Advertisements

About tintaperjuangan

seorang yang suka memerhati.
This entry was posted in -Jejak Bertapak-. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s